26 Nisan 2008 Cumartesi

# Yemek Tarifleri

Fırında Lahana

Beyaz lahana ile fazla çeşit yemek yapılmaz genelde. Ya sarma ya da kapuska tarzı bir yemek. Salata ve turşuyu saymıyorum tabi yemek olarak. Haftanın hergünü mutlaka bir sebze yemeği de olsun diye düşündüğümden, sebze yemeklerinin alışılmışın dışındaki tarifleri ilgimi çeker. Gerçi fırında lahana bir yan yemek değil ana yemek gibi oldu. Tarifi yine nepisirsem.com'dan aldım ama tabi biraz kendime uyarladım.


Resimde görülen bir tepsi yemek, bir ortaboy lahananın yarısının üçte ikisi kullanılarak yapıldı. Kalan üçte birden de coleslaw salata yapmıştım. Diğer yarısı duruyor tabi, ne yapacağım bilmiyorum :(

Önce lahanaları ince şeritler halinde doğrayıp tuzlu suda haşlayın. Diğer yandan domatesleri, yeşil biberleri, kırmızı biberleri ve bir miktar salamı küçük küçük doğrayın. İçine haşlanmış mısır katıp karıştırın. (Ben dolabımda muhakkak dondurulmuş mısır bulunduruyorum. Salatalara bazen pilava katıyorum. Sıcak suda biraz bekletilip içine çeşitli soslar katarak şu dışarda bardakta satılan mısırlar gibi yapılıp yenebilir de). Lahanalar haşlandıktan sonra suyunu süzüp onları da karışıma ekleyin. Bir tepsiye yayın.

Diğer yandan üzeri için sosu hazırlayalım. Tarifte daha farklı bir sostu ama ben beşamel sos yaptım. Süt, un, biraz margarin ve bir tutam tuz ve karabiber ekleyip muhallebi gibi pişirin.

Tepsiye koyduğumuz karşımın üzerine kaşar peyniri rendesi serpip bir kısmını üzeri için ayırın. Sonra beşamel sosu döküp üzerine kalan kaşar peynirini koyun. Fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

Tad olarak değişik ve güzel. Bundan sonra lahana ile yapılabilecek yemekler listesinde başta benim için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder