30 Ekim 2009 Cuma

Oysa Güzel Bir Bayram Yazısı Yazacaktım

Ne oldu bana bilemiyorum, hiç yazasım yok ama buralardayım. Zaten eğer Bir Yastıkta güncelleniyorsa ben burdayım demektir. Ona yazı yazma konusundaki hevesim hiç bitmeden devam ediyor ama burası kendimi anlattığım için daha farklı.

Bir önceki yazımda yazdığınız tüm iyi dileklere gönülden teşekkür ediyorum. İyiyim mutluyum, hatta Ce ile beraber olmak iyi geldi dün. Çarşamba yarım gün olmasının ardından bu pazar günü olacak Gün'üm sebebiyle alışveriş yapmak üzere yağmur çamur dinlmedim, Kapalıçarşı'dan Eminönü'ne kadar gittim.

Kapalıçarşıyı öyle güzel süslemişlerdi ki bayraklar, balonlar heryer cıvıl cıvıldı. Resmini de çektim ama makinemin şarjı bitmiş cep telefonu ile. Fakat herşeyi öğrenen ben bazı konularda ısrarla öğrenmemeyi seçiyorum. Bluetoothla  resimleri aktarmayı öğrenmekten kaçıyorum. Artık Ce ne zaman aktarırsa.

Çektiğim resimlerden bir karede kırmızı bayrak temalı balonlarla tavanda yer alan mavi çini işlemeli desenler bir aradaydı. İnsan düşünüyor koskoca Osmanlı'dan günümüze olan dönüşümü, ama ikisi de yan yana birlikte. Keşke hep böyle olsa. Bu aralar Yaşar Kemal'in röpörtajlarından oluşan bir kitabı okuyorum, kürt açılımına destek veriyor zaten aslen de kürtmüş. Sürekli onlara yapılan ayrımcılıktan ırkçılıktan bahsetmiş, şaşıyorum. Onlar da bunlardan bahsederken ırkçılık yapmıyorlar mı? Yine geçen gün Blah Blah bir yazısında yazmış aşağıdakileri, doğru söylemiyor mu?


Biz size ne istediniz de vermedik?
Bu ülkenin okulunda okudunuz, üniversitesine gittiniz, doktoru ayağınıza geldi, adalet için hâkimine gittiniz, fakirdiniz sizin için yeşil kart çıkarıldı, iş imkânı için milyonlarca dolarlık gap yatırımı yapıldı, çiftçiliğiniz desteklendi, hayvancılığınız desteklendi.
Kendi dilinizi yasak yüzünden konuşamadığınız iddia edildi, eğitim istediniz, kanal bile açıldı, kurslar açıldı.
Daha ne istiyorsunuz? Allahtan belanızı mı?
Hangi Türk açız, işsiziz diye eline silah alıp halkını öldürdü?
Hangi Çerkez ben dilimi konuşamıyorum diye isyan bayrağı açtı?
Hangi Laz vatan toprağından parça istedi?
Hangi Boşnak ezildik biz dedi?
Hangi Abazha oraya yatırılan paralarla uyuşturucu ticareti yapıp gençleri zehirledi?
Hiçbiri.
Ama kimin yaptığını hepimiz çok iyi biliyoruz.


Geçen gün yine bir gazete yazısında okumuştum. Kürt harfleriyle yazılmış ilk nüfus cüzdanı çıkmış. Diyor ki yazar, bizim Avrupada yaşayan Türklerin hangisinin nüfus kağıdında türkçe harfler var?

Bu yazımdan sonra ayrımcılık yaptığım düşünülebilir, kesilikle öyle değil, herkes gerçekleri görsün yıllardır bu toprakta beraber yaşamış insanların (belki de dış etkilerle) bu hale gelmesi çok üzücü. Yine Yaşar Kemal o kitapta diyor ki, savaş yıllarında Kürtler Rusların yanında yer alabilecekken, Türkleri tercih etmişler, Atatürk'ün yanında yer almışlar. Çünkü biliyorlarmış ki, yıllardır kardeş gibi yaşadıkları bu insanların safında yer almak, gelecekte onlar için daha rahat bir yaşam demek. Şimdi herşey nasıl bu hale geldi. Omuz omuza kazanılan bu ülkenin bütünlüğü neden bozuluyor? Bizim tek isteğimiz Atamızın emanetinin bozulmadan devam etmesi. 

Ancak Blah Blah'ın da dediği gibi neden diğer azınlıklar dillerini, kültürlerini korumak için onlar kadar baskıcı değil, neden bu kadar öfke dolu ve yıllardır yıkıcı tavırlar içinde bulundular.

İçimizde yer alan vatan ve millet aşkıyla, dinimizin söylediği kardeşlik tutumuyla, canlar yanmadan, gözyaşları akmadan tekrar aynı toprakta kardeşçe yaşamayı başarabiliriz.

11 yorum:

  1. "neden diğer azınlıklar dillerini, kültürlerini korumak için onlar kadar baskıcı değil"
    işte cevaplardan biri bu cümlede saklı...
    Özlemiştim Gececim iyi oldu yazdığın.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım arkadasım gene en guzel cumlelerle ıfade etmıssın İÇİMİZDEN gecenleri.umarım bu sorunuda atlatırız.neden bunlar bızım basımıza bela oldu anlamıyorum.korkuyorum,korkuyorum....

    YanıtlaSil
  3. Ben de şu anda ''Biz Osmanlıyız'' kitabını okuyorum. Aman Allah'ım diyorum biz nasıl bu hale geldik. Kitabı okudukça moralim bozuluyor.Nasıl bir ceddimiz varmış ama bizde zerre kadar onların izi yok. SAhip çıkmayı bırak birbirimize düşman kesilmişiz. Sadece kürt ayrımcılığı değil kendi milletimiz olarakda kutuplaşmışız. Üzerimizde oynanan oyunlara karşı tek vücut olmamız gerekirken birbirimizi yiyoruz. pkk sorunun bitmesi için artık ciddi adımlar atılmasının zamanı geç bile kalınmıştı ancak her kafadan bir ses çıkıyor. Yine birlik olamıyoruz ki.. Bu kürt açılımı meselesiyle ilgili henüz sonuca gelinmedi. Ben umut etmek istiyorum. Bitsin istiyorum bu sorun. Analar ağlamasın artık yeter!
    Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Bir de bunu dinle Gececim, Bulgaristan'da Türkçe haberler yayınlamaya karar verdiler devlet kanalında, AB kapsamına uyum için. Sadece 30 dk verilecek olan haberler için millet ayaklandı ve Sofya'da bulunan Mimar Sinan'ın ilk camisinin önünde mitingle imza toplanıp caminin sesinin kısılması istendi. Çevre halkı rahatsız oluyor diye. Yani millet yurt dışındaki Türklere bir hak veriyorsa diğerini alıyor hem de ibated gibi bir hakkı. Ki bu cami uzun yıllar kilitli durdu, oradaki birçoğu gibi. Türklerin hakkı aranmıyor da başkalarının hakkı gözetiliyor Türkiye'de. Anlayamıyorum neden bunu kendi hükümetimiz yapıyor anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel ifade etmişsin .
    biz yıllardır bulgarlarla kardeş gibi yaşadık.ne istiyorlar daha anlamadım...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Gece,

    Söylenenlerle yapılmak istenenler o kadar farklı ki? İki yüzlü politikalarla halkı aldatmaya çalışıyorlar.

    Amaç Kürt yurttaşlarımıza yönelik olsaydı keşke. Hiç onların ekonomik sorunlarına dokunan var mı? Sağlık sorunlarına değiniyorlar mı? Herkes bakabileceği kadar çocuk sahibi olsun, işsiz güçsüz adam neyine güvenerek otuz çocuk sahibi oluyor? Aksine en az üç deniyor. Nedeni onları insanca yaşatmak gibi dertleri yok. Oy sayısı çoğalsın yeter. Ve herkesi, her şeyi kullandıkları gibi Kürtleri de kullanıyorlar.

    Kürtçülerle dinciler işbirliği içinde bölücülüğü körüklüyorlar. Ancak oyun ayaklarına dolanacak. Halk uyanmaya başladı.

    YanıtlaSil
  7. Bizim aydınlarımızın, entellektüel görünüp İstanbul- Bodrum barlarından dışarı çıkmayanlarımızın baştacı ettiği bu yazarlar, düşünürler yıllardır hep aynı söylemdeydiler. Şimdi yüz bulup daha da açıldılar. Zamanında Yaşar Kemale karşı çıkanlar geri kafalı oluyordu, yanındakiler aydın. Gözümüzün açılması için daha ne gerekiyor bilmiyorum. Ben diyorum ki, verelim güneydoğuyu onlara, ama bu tarafa geçmek yasaklansın. Vergisi, yönetimi, şusu busu hep kendilerinde olsun bakalım ne olacak. Beğenmedikleri bu Türkler bakıyor onlara vergileriyle. Onların topraklarını onların teröristlerinden korumak için bizim çocuklarımız gidiyor oraya... Ve ben bu olaylardan sonra, çocuklarını bile işleyişlerinden sonra orada hiçbir okula yardım etmeme kararı aldım. terörist yetiştirmeye hiç niyetim yok... şimdiye kadar ırkçı değildim, olacağım da aklıma gelmezdi ama şimdiden sonra ben de ırkçıyım ve teröristte destek veren kürtleri sevmiyorum...

    YanıtlaSil
  8. bir dahaki konunuzda pkk yı destekleyen içimizde türkleride(ergenekondan söz ediyorum)bahsetseniz çok güzel olur.ee malum pkkyı kimin desteklediği ortaya çıktı.beraber çekilmiş resimleri videoları ortaya çıktı.herkesin atladığı önemli bir nokta var.oda pkkyı destekleyen kürtler ile desteklemeyen kürt kardeşlerimizi aynı kefeye sokulmaması gerektiği.bir avuç kendini bilmez pkk destekçisinin bedelini milyonlarca kürt vatandaşımıza kimse ödetemez.bunun ayrımını yapalım(Özellikle SESİBER hanım).pkkyı destekleyen kürtlerdende,ırkçı türklerdende nefret ediyorum.unutmayın çanakkalede yatan binlerce kürt şehit var ve pkk için savaşıp şehit düşmüş kürt gençlerde var.menfaatleri uğruna pkkyı destekleyip,vatanını satan türklerde var malesef.anlatmaya çalıştığım kendini bilmezlerin yaptıkları,yapmayanlara mal edilemez.Türk Kürt Kardeştir,ayrım yapan kalleştir.bu vatan,bu bayrak,bu ülke için savaşmış ve bu ülke için can vermiş ve bu ülkeyi canı gibi seven herkesindir.

    YanıtlaSil
  9. Bengisu yazdığımı kopyalamış ama okumamışsını yazık ki ...

    "şimdiden sonra ben de ırkçıyım ve teröristte destek veren kürtleri sevmiyorum..." yazdım, yazdığımın arkasındayım. "pkkyı destekleyen" kısmının altını çiziyorum, tekrar okumanız için.
    Kalleş falan da değilim, açıkça fikir beyan ediyorum. Türk-Kürt kardeştir efsanesine de inanmak istiyorum ama önce Türkle Türk kardeş olsun, gerisi gelir.

    YanıtlaSil
  10. ben yazınızı kopyalamadım bence siz iyice yazımı okuyun.
    ben kalleş kelimesini size kullanmadım neden üstünüze aldınız.genel olarak kullandım.evet bencede önce bizler türk türk kardeş olalım dimi...ama bazı ülkeyi satan gerçekte türk ama ülkesini menfaat uğruna harcayan kendini bilmez(ergenekondakiler)sayesinde malesef bu duruma geldik.pkknın başıda onlar.yani bu ülkeyi bölmeye çalışıyorlar.ama yaptıkları sonunda çıktı ve onlarda şimdi hakettikleri yerdeler.çok şükür.Silivri Hapishanesi.....

    YanıtlaSil
  11. Ah ya GeCecim, ne istiyorlar biliyor musun? Hem yatalım, bebeler doğuralım hem de paralar avuç avuç gelsin çalışmadan belki de . Doğuya verilen destek sanayi de çok açık ve tam doğu bile çalışmayan bazı bölgelerde bile işçi çalıştırmanın hayatın en zor işlerinden birisi olduğunu biliyorum. yazılan yorumlarda da çok haklılık payı olanlar var. Blah blah ın yazısı da çok güzel.
    Bu yaşadığımız son buruk Cumhuriyet bayramımız olsun dua edelim.

    YanıtlaSil