13 Temmuz 2010 Salı

# Blog # blogger ipuçları

Blogumdaki Değişikliği Farkedecek Misiniz?

Eğer farketmediyseniz biraz yüklenmesini beklemeniz gerekiyor. Yazı başlıklarını özel bir fontla yazıyorum artık. Bu resim değil gerçek karakter.

Uzun zamandır bunu öğrenmek istiyordum, buakşam içime kurt düştü araştırıp öğrendim. Henüz anlatacak kadar uzmanlaşmadım. Bir çok adımdan geçerek oluşturuluyor.

Özellikle yaptığım blog tasarımlarında kullanmak çok iyi olacak. Ben retro tarzı sevdiğim için bu fontu seçtim ama çok fazla font seçeneği mümkün. Üstelik istediğim her rengi de kullanabilirim. Bu yazıları blogun her yerinde, sidebarda, postlarda kullanabiliyormuşuz. Fakat öncesinde test etmek lazım, bir yerden yüklendiği için yüklenmesi uzun sürer mi diye?

Yalnız blogumu bu hale getirene kadar 5-6 farklı font denedim. Yabancı sitelerden alınan fontların çoğunda türkçe karakterler yok. Dolayısıyla blog başlıklarımdaki türkçe karakterler çıkmadı önce.

Sonra harika bir site buldum. Severek kullandığım birçok font, türkçe karakterli olarak bedava indirilebiliyor. http://www.fonttr.com sitesini oluşturanlara çok teşekkür ediyorum çünkü başlıklarımın düzgün görünmesi bu sayede mümkün oldu.

Çok sevindim de hemen yazmalıyım dedim. Oh be, yuppi.

6 yorum:

  1. evet farklı geldi.ben blogdadaha birçok şeyi çözemdim.yavaş yavaş öğreniyorum

    YanıtlaSil
  2. biraz da bizlere yazsan artık iyi olmaz mı?

    bu fontu ben de severim..

    YanıtlaSil
  3. Selam GeCe, çok güzel olmuş güle güle kullan diyorum:)

    Yanlız şöyle bir durum yokmu, bunu ben daha önce denedim, çokta güzel oluyor hakikaten, ama şöyle bir sorunla karşlılaştım, bu kodlamayı yaparken dediğin gibi, bilgisayarımızda bu fontların indirilmiş olması lazım, yani resim düzenleme programlarında bile, bilgisayarınızda varsa o fontlar, yazı karakterleri hepsi aktif oluyor.

    Fakat bunu yapamayan, yani bizim sectiğimiz yazı fontu bir başkasında yoksa, o zaman, pc onu windows un kendi içindeki karakterle yayınlıyor, ama ölçüler bizim sectiğimiz yazı fontunda normalken, diğerinde çok büyük çok acayip duruyor. Ben sidebar ve konu başlığında bunu denedim, ama bir kaç arkadaş, beni aradı ve başlıklar neden o kadar büyük ve kalın dedi, yani, bir çok kişi özellikle, böyle teknik konularla uğrşamyan kişiler bundan habersiz yada bilgisiz olabiliyor, bunun için bir çözüm varmı benim bilmediğim, mesela şu anda ben laptoptan bakıyoaşlığın çok duruyor, ama masa üstündeki diğer pc den baktğımda arial fontunda gözüküyor, çünkü onda fontlar kısıtlı, bu konuda benim bilemdiğim bir çözüm varmı acaba, hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  4. sevgili hobibox bu senin dediğin uygulamadan tamamen farklı birşey, yıllardır hep aynı fontları kullanmamızın sebebi tüm tarayıcıların sadece onu doğru destekliyor olması, bu farklı bir işlem, bilgisayarda fontun olup olmaması önemli değil

    YanıtlaSil
  5. GeCecim retro karakterlerle bize seslenişin harika olmuş,ben yine çok beğendim....

    YanıtlaSil