1 Temmuz 2011 Cuma

# alisveris # ben

F&F ve Tesco

Bu blogda alışveriş ve kıyafet üzerine pek yazı yazmıyorum, fazla iddialı da değilim zaten. Ancak F&F'den bahsetmesem olmaz.

Avrupa'da bulunanalar ve yaşayanlar Tesco'yu ve bu markayı biliyor. Tesco, Avrupanın her yerinde bulunan bir marketler zinciri, F&F'de bu marketlerde satılan tekstil ürünlerinin markası. Türkiye'de de Tesco var diye biliyordum ve biraz önce internetten baktığımda Kipa marketlerinin Tesco Kipa olduğunu gördüm. F&F Kipa'larda var mı hiç bilmiyorum ama, varsa kaçırmayın derim.

Bayağı zaman oldu bir gazetenin meşhur bayan köşe yazarlarından birinin F&F'den yeni bir marka olarak bahsettiğini görmüştüm, daha öncesinde bildiğim için mesaj atıp anlatmak bile geldi içimden, market ürünü olduğunu bilseydi aynı övgü ile bahseder miydi bilmiyorum. Üstelik bir Ingiliz markası olarak lanse etmişti ama ben biliyorum ki %100 Türk Malı,  tabi şirket kime ait bilmiyorum, Ingiliz de olabilir.

Buraya gelip de hiç bir şey anlamadığım dildeki etiketlerle boğuşurken, Tesco'nun tüm tekstil ve mutfak eşyalari bölümünde Türkçe adlarının ve de fiyatlarının yazdıgını görünce nasıl sevindiğimi tahmin edersiniz.  Üstelik birbirinden güzel kıyafet ve aksesuarlarda Made in Turkey yazısını görünce nasıl gururlandım. Burada F&F ürünlerine ciddi bir talep var, tabi fiyatları da bunda etkili, özellikle sezon sonu çok ama çok ucuz oluyorlar, oldukça da kaliteliler.

Evime aynı derecede yakınlıkta iki tane Tesco var, biri geniş bir alana yayılmış tek katlı bir market, diğeri   her katın ayrı bölümlendirildiği çok katlı Tesco. Cok katlı olanda koskocaman bir kat sadece bayan bölümü (yine aynı şekilde bir kat erkek, ve bir kat çocuk) ve aklınıza gelebilecek herşey mevcut.

Ben F&F'den şu ana kadar bir çok şey aldım. Bazen 2-5 euro arası idi aldiklarim. En son 5 er Eurodan iki tane pantalon almıştım.  Fiyatlar ucuz olmasına rağmen kıyafetler dandik değil. Siteden de bakabilirsiniz. 

Dün de biraz uğrayip bir ön araştırma yaptim birkaç da resim çektim.


Mayolar, bikiniler.  Burada dikkatimi çeken bir husus da gayet büyük beden mayoların da olması, Istanbul'da bir kere bir arkadaşimin annesi için zorla bulmuştuk.


Rengarenk askılı yada kolsuz tişörtler 2 tanesi 7 euro.


Bu çantayı beğendim 10 euro


Bu bluzlere bittim 9 küsür euro idi. ( Site adımı çok yukarı koymuşum yeni farkettim, özür)


 Kot ayakkabılar 7,5 euro


Bu babetler 10 euro

Daha yığınla şey vardı da kısıtlı zamanımdan dolayı fazla gezemedim. Çünkü dün koşmaya çıkmıştım, koşunun sonunda Tesco'da durup soluklandim biraz. Iste aşağıdaki resim de koştuğumun ispatı.


Geçen hafta sonu kendime resimdeki spor ayakkabiları aldım, onun gazıyla her gün spor yapıyorum. 99 eurodan 59 euroya inmişti, çok sevinçliyim bu yüzden. Bu ayakkabıdan başka bir de aşağıdakileri aldım. Hırka, yazlık bir hırka ve üzerinde minik kalpler var New Yorker mağazasından sadece 4.95 euro. (Resimde çok kırışık çıkmış )

Havuz için terlik almam gerekiyordu, onu ararken Deichmann'da bu ayakkabılari gördüm vitrinde, buraya fazla yazlık ayakkabı getirememiştim. Vitrinde 12,99 euro yazarken rafta bir de ne göreyim, %50 indirim ve fiyatı 5.95 euro ( bu arada nasil bir yüzde hesabıysa, neyse banane) hemen aldım. Keten ve çok rahat, bir de keten rengi vardi.

Neyse benden şimdilik bu kadar, Deichmann orda da var, bu ayakkabıları çarşı pazar ayakkabısı olarak tavsiye ederim, gerçi çok şık da duruyorlar.

10 yorum:

  1. Güle güle kullan hepsini, iyi koşular.

    YanıtlaSil
  2. Benimde dikkatimi çekti.Ankara'daki CA'da her bedene göre kıyafet var üstelik fiyatlar makul.Kalıpları oldukça büyük sorduğumda tekstilin tamamının Almanyadan geldiğini söylediler.

    YanıtlaSil
  3. Güle güle kullan canım. Ben de Birkaç senedir Bodrum'a geldiğimden beri tanışıyorum Tesco Kipa'yla ve aynen ben de bayılıyorum, hem market olarak hem de giyim bölümlerine. F & F burada da var canım ben her market alışverişine gittiğimde mutlaka bir kaç parça alıp çıkıyorum, özellikle indirim zamanları çok ucuz oluyor. Bir de bebek, çocuk bölümü muhteşem ilgililere duyrulur :)İstanbul'da Kurtköy'de vardı biraz uzak kalıyordu şehire yine de oradayken de ara sıra gidiyordum. Ama sanırım artık daha fazla yerde açılıp çoğalacakmış şubeler. Bu da güzel haber :))

    YanıtlaSil
  4. tevafuk; az önce reklamlarda kipada bu ürünlerin satıldığını duyurdular

    YanıtlaSil
  5. Bugün reklamlarda gördüm ve dikkatimi çekmişti F&F markası. Üstelikte indirimde olduğundan bahsediliyordu. Üzerine de senin yazın geldi:)
    Deichmann mağazasını da seviyorum. Sık sık uğruyorum:) Fiyatlar indirimsiz bile çok makul.
    Bütün cicilerini güle güle kullan. Yalnız nasıl güzel bir koşu resmi... Ne güzel bir yerde koşuyorsun. Taşlar ve arasından çıkan otlar... Bana Hollanda'yı hatırlattı. İyi GeCeler:)

    YanıtlaSil
  6. Tesco, yani Türkiye deki adıyla Kipa, F&F markası olarak naylon çorap da getiriyor. Ve bu çorapların kalitesine hayran kaldım. İsim vermeyeyim ama büyük marka dediğimiz birçok çorapla açık ara yarışır, aynı zamanda fiyat olarak da daha düşük.
    Örnek:
    Büyük bir markanın kaçmaz külotlu çorabı 9-10 tl. F&F in ise 6 lira. Üstelik fark sadece diyatta değil. Büyük markanın ten rengi, şu bildiğimiz sevimsiz ten rengi iken F&F in ten rengi o kadar harika ki, çok doğal duruyor, asla sırıtmıyor. Bununla da bitmiyor. Büyük markanın burun bölümü geleneksel takviyeli ama F&F çorabın burun bölüm gizli takviyeli, yani takviye var ama çok belirsiz ve şuık. Yani burun takviyesiz çorap gibi duruyor ve önü açık ayakkabi ile giyilebiliyor. Yine F&F in ağ kısmında sağlıklı olması için kullanılan pamuklu malzeme belirgin şekilde belli. Ve son olarak O kadar sıkı ve esnek ki, başta küçük izlenimi variyor, hatta paketteki etiket ile içindeki ürün karışmış sanıyor insan. Ama o kadar esnek ve o kadar güzel sarıyor ki, normalde mat çoraplarda yaşanan buruşma ve toplanma bunda asla olmuyor. Ha üstelik bir güzelliği atlayacaktım az kalsın: Topuk kısmı ütülü yani topuk formunda. O nedenle ayak bileğinin önünde çorap buruşmuyor ve ayağı rahatsız etmiyor.

    YanıtlaSil
  7. F&F'yi iyiki yazdın tatilde ilk Kipa'da durup bir alışveriş yaptım. Paylaşmasan bilmezdim yine senin bilgilendiren yazın. Sağol canım :D

    YanıtlaSil
  8. oo kızım iki evide doldurdun :))

    YanıtlaSil
  9. kipa'ların içerisinde ürünleri var. ve bende aldım kaliteyi de geçtim hadi markette satılan bir markanın kalitesi ne kadar olabilir ama ona rağman gayet güzel ve zevkli ürünleri var. kızıma bir sürü şey aldım bende hemde çok komik rakamlara...

    YanıtlaSil