9 Temmuz 2012 Pazartesi

# ben # Helodünya

Yaratabiliyorsan Sen Yarat

Bu yaziyi yazip yazmama konusunda cok kararsiz kaldim. Ama hep mukemmel hallerimi yazacak degilim ya falsolarim da yer alsin ve ben bunu hic bir zaman unutmayayim istedim.

Helodunya'yi hamileligimde hic gorememistim ve nasil olacagini hic kestiremiyordum. Sadece 12. haftada yapilan ikili teste ait 3- boyutlu ultrason goruntusu vardi ve orda gercekten cok cirkindi. Kocaman kafasi ve kepce kulaklari gozukuyordu ve ilk o zaman acaba kepce kulakli olur mu diye dusunmustum. Ancak dualarimda hep saglikli ve hayirli bir evlat olmasi vardi elbette, soyle olmasin, boyle olsun gibi dualar bana hep Allah'a karsi nankorluk gibi geliyor.

Allaha sukur hem cok sagikli hem de dunya guzeli (bize gore oyle tabi) bir kizimiz oldu. Fakat kulaklari da kepce imis. Bu durum cok sasirtici degil cunku bende de bir miktar var. Fakat kendi kulaklarimi ozellikle ergenlikte pek sevmedigim icin, ne kadar onemli olan saglikli olmasi desem de, icten ice Helocugumun kepce kulakli olmasini kafama takiyordum.

Zira hep kep kendimi soyle derken yakaliyordum. "Kepce kulakliyiz ama cok tatliyiz teyzesi..."  Kime neyi aciklama ihtiyaci hissediyorsam. Sanirim kendimi ikna etmeye calisiyordum ama bir yandan da surekli saglikli olmasinin en onemli sey oldugunu hatirlatiyordum.

Istanbul'a gedigimizde ayni cumleyi annemlere karsi da kurdum. Annem bana bir kizdi ve

bir daha agzindan boyle bir laf duymayacagim. Kizin o kadar guzel, hic bir kusuru yok. Madem begenmiyorsun sen daha guzelini yarat da gorelim


dedi. Ve o anda kafama kocaman bir tas dustu. Kendi vucudumuzda dahi bir cok seyi kolayca begenmiyoruz yada kusur bulabiliyoruz. Ancak onu yaratabilme ihtimalimizin sifir oldugunu dusunmek insanin ne kadar kucuk oldugunu hatirlatiyor. Cevremizdeki seylere karsi durmadan atip tutarken hatirlamak lazimmis, sahip oldugumuz her seyin ne kadar cok sukre layik oldugunu...

13 yorum:

  1. haklısın canm.sanırım biz anneler özellikle öyleyız bende yapıyorum onu.özellikle buyuk kızımda iyisin hoşsn fıdan gibisinde şu göbeğin varya....diye cumleler kuruyorum kız ne yapsn demi onn da fızığı o işte gelde anlat bunu bıze sanırım biz etrafımızdakı ınsanların düşüncelerini seslı dile getırıyouz..hani bende farkındayım gibisine.duymak hoşumuza gıtmyecek de ondn

    YanıtlaSil
  2. Haşa yaratmak yalnıca Allah'a mahsus,biz aciz kullar için düşünülemez bile.
    Allah'a şükür etmek lazım her an ki bize akıl, beden sağlığı yarinde evlatlar bağışladığı için .Allah bizlere onların acılarını göstermesin.
    Her şey Allah'tan ama biz şükretmeyi unutuyoruz.Sen bir düşünsene ya bir uzvu,ya bir organı sakat , eksik doğsaydı?Sen bence töbe çek şimdi ve bir daha da böyle bir şeyi aklından bie geçirme.Allah emanet olun
    (bu arada umarım tatail iyi geçmiştir,hoşgeldiniz )

    YanıtlaSil
  3. çok doğru. o kadar aciziz işte. Acizliğimizi bilirsek Allah katında değerimiz de ona göre olur. Tıpkı hiç bir ihtiyacını karşılayamayan aciz bir bebeğin hep anne kucağında taşınması, bütün ihtiyaçlarının annesi tarafından, severek karşılanması gibi:)

    YanıtlaSil
  4. Sen kafası herşeye çalışan bir hatunsun. Kendini de bu şekilde eleştirmiş ve yaptığının hata olduğunu kabul etmiş oluyorsun. Elbette bizden büyük ve tecrübeli aile fertlerimiz yaptığımızı çok öğretici bir dille kınıyorlar. Hepimizin takıntıları var. Hepimiz kimi zaman Allah'ım ben nasıl böyle düşündüm diye utanıyoruz.

    Dünya sevimlisi bir kızın var. Allah size bağışlasın. Sağlığı yerinde olsun, mutlu bir bebek olsun yeter :)

    YanıtlaSil
  5. annesi, o herseyiyle harika bir dunya guzeli. anneciginin minicik mucizesi. ben anne oldugumdan beri daha pozitif ve daha minnettarim. Allah bebelerimizi bizsiz, bizi de onlarsiz birakmasin.
    bebiskoyu gidisindan op benim icin :)

    YanıtlaSil
  6. Okumaya ana sayfadaki yazıyla başladım, doğum hikayesine kadar okudum. Makaleler çok uzun ama güzel. Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin Dila'ya (bebeğin adını Helodunya mı dila'mı yazsam...) :)

    YanıtlaSil
  7. Henüz o bebek annesi kulakları da hamur gibi yumuşacık , Dila'yı sıkmıyorsa eğer kafasına bant takarak bunun önüne geçebilirsin biraz ..

    YanıtlaSil
  8. annen çok güzel söylemiş hangimiz neyi yaratabiliriz ki..
    ayrıca benim kzımın kulağıda öyle ben hiç bir zaman bir şey söylemedim.şu an kızım 11 yaşında ve onun içinde önemli değil.
    size ve bebişe sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Aslında konuşmak öyle önemli bir eylem ki.. farkında olmadan neler neler söylüyoruz.. Allah aklı Selim ve duyarlı konuşmalar sahibi etsin hepimizi.. ama farkına varmak da büyük bir erdem bence.. sevgiler Gecem.. öperim sizi:)

    YanıtlaSil
  10. Annen güzel söylemiş tabi.Allah sağlıklı ve hayırlı evlat nasip etsin hepimize.Sağlıkla güzel kızını kucağına aldığında tam bir dünya güzeli benim evladım diyeceksin:)

    YanıtlaSil
  11. Kesinlikle haklısın canım, Allah sağlık, sıhhat, güzel bir ömür versin güzel kızına inşallah. Kendine de haksızlık etme canım, insanoğluyuz işte hataya düşebiliyoruz, mühim olan farkında olabilmek. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  12. nekadar güzel bir konuyu hatırlatmışsın aslında zaman zaman hepimiz yapıyoruz

    YanıtlaSil
  13. Bunu hepimiz yapabiliyoruz. Ama aslında bebeklerin yanında kurulan cümleler çok önemli. Neyse ki, erken farketmişsin. Özellikle kız çocuklarında vücut bilinci çok önemli. Çocuğun yanında asla yaramaz, uyumuyor vs. de dememek lazım. İnşallah dilimize sahip oluruz hepimiz.

    YanıtlaSil