6 Mayıs 2013 Pazartesi

# bizden haberler

Kosice -3 Amsterdam +3

Bir süredir gündemimizde vardı yeni bir ülkeye taşınma mevzusu. Ancak bugüne kadar kendimi kaptırmamaya çalıştım her şey hazır olsa da. Daha önce tüm izinler çıkmışken konsoloslukta çıkan vize sorunları yüzünden Polonya'ya gitmekten vazgeçmiştik. Şimdiki durumda bizim ve ülkenin şartları daha farklı olsa da son ana kadar kendimi heveslendirmedim.

Slovakya bizim için miadını doldurmuştu. Son bir yıldır eşim başka işler arıyordu ve yılbaşına kadar iş başvurularına devam etti. Olursa olur olmazsa İstanbul'a dönüş yapacaktık. Zaten kızım doğduktan sonra gurbet daha zor gelmeye başlamıştı. Dönmeyi istiyordum ama Allah'a hep hayırlısı için dua ediyordum. Başka bir ülke olursa da en azından aynı şehirde havvaalanı olmasını, istanbula sık uçuşların olduğu bir yer olmasını diliyordum.

Yılbaşında türkiyede iken herkes soruyordu dönüp dönmeyeceğimizi. Ben de yeni yıldan sonra kesinleşeceğini söylüyordum ki umut vadeden bazı iş başvuruları yapmıştı eşim, yeni yıldan sonra belli olacaktı. Malesef hiç biri olmadı, hatta kesin dönmeye karar verdiğimiz için Cem kariyer.net deki özgeçmişini güncelledi yeniden.

Sonra bir gün eşime iş teklifi geldi. Daha önce de linkedIn hesabından teklifler geliyordu. Bu iş tam da istediği özellikteydi çünkü son bir yıldır özellikle internet güvenliği konusunda birsürü sertifika sınavına girdi ve geçti, bu alanda iş istiyordu ama pek de olmuyordu. Parasını mı yoksa sevdiğim alanı mı kriter almalıyım ikilemini yaşıyordu ve artık bakmak zorunda olduğu bir de çocuğu olduğu için para kısmı ağır basıyordu işler heyecan verici olmasa bile.

Bazı firmalar uzun vadede ihtiyaç duyacakları elemanları bir çeşit beyin avcısı ofislere devrediyorlar. Bu ofislerde çalışanlar o şirketin kriterlerine uygun eleman bulup onu razı edip şirkete kabul ettirirse adan başına para kazanıyor. Dolayısıyla bu iş bir ilan olarak eşimin görebileceği bir iş değildi. Firma ve şartlat bize söylendiğinde çok heyecan verici bulduk ama öncesinde bir çok aşama vardı.

İlk olarak 45 dakikalık online sınava girdi ki çok iyi notlarla sertifikaları almış olan kocacım zor olduğunu söyledi. Neyse ki geçmiş. Ardından bir saatlik telefonda teknik sorulardan oluşan sözlü sınav, ardından yüzyüze görüşmeli juri karşısında iki buçuk saatlik sınav ve sonunda hepsini geçip teklif sunuldu. Tahminimizin üzerinde fırsatlar sunduklarında ise çok sevindik.

Önce kontrat ve diğer resmi işlemler yapıldı, oradaki yabancılar merkezinden vizemiz çıktı ( yarın istanbuldaki konsolosluktan alacağız), bir nakliye firması ayarlandı geçen hafta eşim gelmeden önce eşyalarımızı verdi, Amsterdamda ev bulana kadar kalacağımız otel ayarlandı ve bütün bu masrafları firma üstlendi bizim uçuş masraflarımız da dahil.

Yani biz iki hafta önce Dila ile istanbula geldiğimizde bir daha dönmemek üzere ayrılmıştık slovakyadan. Ne kadar sıkılmış olsam da hüzünlü bir veda idi, orda hamile kaldım, bebeğim orda doğdu ve bir çok güzel anımız oldu.

Bu ülke ile henüz bir yaşında iken yaşadığı ikinci ülke ve üçüncü ev olmuş olacak kızımın, bazen bu hız acaba onu olumsuz etkiler mi diye düşünüyorum. Hakkımızda hayırlısı.

Bu hafta sonu yeni hayatımıza başlayacağız bakalım neler olacak. Daha önce turistik geziler yapmış ve beğenmiştik ama yaşamak ile gezmek çok farklı oluyor tabi ki. Yine de en azından türk bakkalları sayesinde nihayet daha zengin şekilde kızımı besleyebileceğim ve sabiha gökçene hesaplı pegasus uçuşları ile sık sık gelip gidebileceğimizi umuyorum.

Not: önceki yazıma gelen yorumlara çok teşekkürler çok iyi geldi. Dila iyileşti, ben hastaydım daha kötüleşti ondan sonra ama şimdi son demlerindeyim bitiyor ve galiba dila emmeyi bıraktı hep reddediyor bazen gece uykusunda nadiren kandırabiliyorum

22 yorum:

  1. canım hayırlı olsun..yeni yeriniz tüm ailene güzellikler getirsin:)

    YanıtlaSil
  2. Ben nedense sevindim bu habere, orada daha mutlu olacağını hissediyorum:)
    İyi şeyler düşünelim ,iyi olsun ama di mi:)
    Dila'nında sağlığına kavuştuğuna çok sevindim gerçekten....

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı uğurlu olsun, dilerim her şey istediğiniz gibi gerçekleşir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Hayirli ugurlu olsun, yeni baslangiclar guzeldir:)

    YanıtlaSil
  5. hayrılı olsun GeCeciğim :)

    YanıtlaSil
  6. Hakkınızda hayırlısı olsun canım yine soğuk bir yer olmuş ama alıştınız artık :) Dirty Princess'ı daha çok park bahçede görürüz artık :)

    YanıtlaSil
  7. hayırlısı olsun , sağlıkla güle güle oturun inşallah,hello daha çok küçük endişelenecek bir şey yok ,

    YanıtlaSil
  8. hayırlı olsun :) mutluluklar

    YanıtlaSil
  9. GeCecim hayırlı olsun çok sevindim,Amsterdam'ın büyüsünde kalan çok arkadaşım var,umarım sizlere de iyi gelir oralar.Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. GeCecim hayırlı olsun çok sevindim,Amsterdam'ın büyüsünde kalan çok arkadaşım var,umarım sizlere de iyi gelir oralar.Sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı olsun canım, mutluluk hep yanınızda olsun..

    YanıtlaSil
  12. Ablam Amsterdamda çalışıyor bestte yaşıyor. Hayatından oldukça memnun. Umarım sizede iyi gelir Hollanda.
    Didem

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun diyeyim biraz geç kalmış olsam da.

    YanıtlaSil
  14. Yeni hayatınız size ve ailenize mutluluk getirsin:) sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canım;
    Yeni hayatınız için tüm güzel dileklerim sizinle. Umarım her şey gönlünüzden geçtiği kadar güzel olur. Ben inanıyorum ki her şey yolunda gidecek. Kocaman öpüyorum. Sevgi ve selamlarımla. Yeni haberlerini bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Her şey çok güzel olacak, ben inanıyorum^^ Sana da iyi gelecek Amsterdam...

    YanıtlaSil
  17. Bu haber çok güzel, Hollanda'yı seveceğinizi düşünüyor ve umuyorum. Çok renkli, çok aktiviteli, güzel bir şehir Amsterdam. Eminim herşey çok güzel olacak her üçünüz için de :)

    YanıtlaSil
  18. oncelikle Dila iyilestigi icin cok sevindim :) Umarim tekrarlanmaz . Enoch ta emmeyi kendi istegiyle birakmisti :( simdi sagip veriyorum cok sukur itirazsiz iciyor :)

    Yeni isiniz ve hayatiniz icin cok sevindim umarim hersey yolunda gider ..

    YanıtlaSil
  19. Anneler gününü kutluyorum GeCecim.

    YanıtlaSil
  20. Canım ben doğum günü koşturmasından kaçırmışım bu yazını. Yeni bir ülke yeni bir şehir yeni bir ev ne mutlu ne güzel:) Ben başlangıçları hep sevmişimdir;) Herşey çok çok daha güzel olsun sizin için:) Kocaman öptik:)

    YanıtlaSil
  21. Aaaa ayni ulkedemi olacagiz simdiii. Ben yeni giriyorum okuyorum blogunu. Hayirli olsun ablaaa. Valla umarim seversin amsterdamii

    YanıtlaSil