5 Haziran 2014 Perşembe

# instagram

Instagram Kullanırken Dikkat Etmeli

Instagram bir yıldan fazla zamandır kullandığım bir uygulama. Gün içinde yaptıklarımı paylaşmak, kızıma ait fotoğraflardan bir albüm oluşturmak ve geçmişteki hallerini görmek çok güzel oluyor gerçekten. Bunun yanı sıra güzel çekilmiş fotoğraflara ilgim olduğu için baktığımda içimi açacak fotoğrafçıları takibe alıyorum, başka dünyaları keşfediyorum.

Her yeni uygulamada olduğu gibi bu işin suyunu çıkaranlar, hakkını verenler-vermeyenler, takipçi hırsı yaşanlar var da var. Herkesin kendi derdi kendine kimseyi yargılamıyorum fakat acaba aşağıda yazacağım birkaç hususu biliyor musunuz?

Instagram hesabımı şifreli kullanıyorum. Sadece izin verdiğim kişiler fotoğraflarımı görebilir. Genelde satış yapan ve kendini farkettirmek için takip talebinde bulunanları reddediyorum. İlgilendiğim satış firmalarını takip ederim ben zaten, onların beni takip etmesine gerek yok. 

Twitter'da kızımla ilgili konuları sonradan kolay bulmak için #helodunya hashtag altında paylaşıyordum. Sonra instagramda da yapmaya başladım ama farkettim ki aynı şey değil. Instagram arama penceresinde bir hashtag aradığınızda hesabınız şifreli olsun veya olmasın herkes tarafından görülebiliyor. Dolayısıyla hashtagler, şifrenizi kırıyor. Bunu özellikle çok sayıda kişiye ulaşmak isteyenler yapıyor. Yazılarının altında onlarca hashtag ekliyorlar.

Benim takip ettiğim ve şifreli olduğunu bildiğim hesaplar da bunu yapıyorlar. O zaman ne anladım ben bu şifreden. Ya hashtag kullanma, ya da şifreni kaldır.

İkinci mesele, instagramda paylaşırken aynı zamanda diğer sosyal medyada da paylaş seçenekleri. Ben facebook hesabımı instagram ile bağlamadım ama twittera atıyordum. Sonra yine farkettim ki instagramda takipçim olmayan ama twitterda takipçim olanlar fotoğraflarımı görüyor. Twitter hesabımı biraz daha gevşek kullandığım ve ona şifre koymadığım için zaten önüne gelen beni takibe alabilir. Sonuçta ig de resim paylaşırken, twittera da gönder seçeneği tehlike oluşturuyor. Tanımadığım bilmediğim twitter takipçileri benim ig ye özel olarak koyduğumu zannettiğim fotoğrafları görmüş oluyor.

Ben de artık her fotoğrafımı göndermiyorum twittera sadece çiçek böcek vs.

Elbette ki hiç paylaşmamak kadar güvenli değil hiç biri. Bazı şeyleri göze almak zorunda kalıyoruz. Sonuçta takipçilerimizin her birinin niyetini de bilmiyoruz. Ama bir yere kadar kontrol altında tuttuğumu bilmek benim için daha önemli.

5 yorum:

  1. hashtag kullanınca herkesin görebildiğini bilmiyordum, şifreli olunca rahatım sanıyordum :( iyi ki dedin canım

    YanıtlaSil
  2. Bilmediğim ne çok ayrıntı varmış GeCecim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ben de Twitter dan linke tıkladığında şifreli de olsa görülebildiğini yeni keşfettim , gerçi benim hesaplarım gizli değil ama gizli kullanıcılar için çok yararlı bir yazı olmuş Gece'cim.

    YanıtlaSil
  4. yaptığın uyarılardan dolayı çok teşekkür ederim... instagramda yeniyim bende.. bir çok özelliğini bilmiyorum hala..

    YanıtlaSil
  5. ( Hashtag olayini bilmiyordum bende)
    Sorma bu konuda bende ikilemdeyim..bir paylasayim istiyorum bir vazgeciyorum. Siliyorum falan..

    YanıtlaSil