15 Aralık 2014 Pazartesi

Hollanda'da Bulamadıklarım


Haftasonu yukarıdaki kurabiyelerle uğraştım. Fotoğrafını instagramda paylaşırken, "Hollanda'da şeker hamurunu marketlerde bile bulabiliyorsam, denememek olmazdı" yazmıştım. Bir yorumda Hollanda'yı çok övdüğüm söylenmiş. Doğrusu böyle algılamamıştım ama başkaları böyle algılamış olabilir tabi. Önemli değil, kızgın veya alınmış değilim fakat düşündüm de hakikaten sosyal medyada tüm herşeyi paylaşmıyoruz. Hep en iyiyi en güzelleri.

Sonraaa geçenlerde instagrama fotoğrafını koyduğum kuşkonmaz çorbası için de benzer şey olduğunu hatırladım. Türkiye'de kuşkonmaz pahalı. Aslında burda da pahalı ama burda herşey pahalı olduğundan normal geliyor. Ben de bu yazıda Hollanda'da eksikliğini hissettiklerimi yazayım dedim. Hep olumlu taraflarını yazacak değiliz ya :)

Tabi aşağıda yazacaklarım, her yerleşim yerinde veya her Türk'ün eksikliğini hissettiği şeyler olmayabilir. Benim olmayan yabancı dilimle, fazla Türk'ün yaşamadığı (dolayısıyla Türk dükkanlarının olmadığı) bir yerleşimde eksikliğini hissettiğim şeyler bunlar.

- Genelde tüm avrupada benzer uygulama var ama bizim kasabada daha bi rahatlar dükkan sahipleri. Erkenden kapanıyorlar ve bazıları pazt öğleden sonra açılıyor mesela. Yalnızca marketler hafta içi 9'a kadar açık, cumartesi daha erken kapanıyor ve pazar da öğleden akşama kadar. Acil ihtiyaç olursa yandın hep planlı olmalısın.

- Sebzeler meyveler çok pahalı. Slovakyadan sonra bize pahalı geldi ki slovakyada bazı şeyler Türkiyeden bile çok ucuzdu.En ucuz sebzelerden biri olan patatesin kilosu 30-40centti, burda 1,5-2 euro civarı. Patlıcanın ve kabak adeti 1€ civarı (bazen indirimler oluyor), iki adet kırmızı biber 2€, 2 adet koçan mısır 2,5€. Kuşkonmazın 100 gramı (tabi mevsime göre biraz değişiyor bu son aldığım fiyat) 3€ civarı. 

- Her çeşit sebze ve meyve yok. Mesela mandalinalar bizim mandalinalardan biraz farklı (slovakyada da öyleydi) sanki daha portakalı andıran bir yapısı var.

- Sıradan bir markete girdiğinizde bizdeki gibi çeşit çeşit kokulu kokusuz sabunlar yok. Bir iki çeşit bulursanız ne ala. Sıvı sabunlar var genelde. İlk zamanlarda beyaz kalıp sabun aramıştık, zorla bulduk. Türk marketlerinde oluyor tabi. Bir de temizlik ürünleri bizdeki kadar çeşitli ve bol değil.

- Yukarıdaki kurabiyeleri koymak için şeffaf minik poşetlerden istiyordum yok. Belki vardır ama nerededir bilmiyorum, ben yakınımdaki dükkanlarda bulamadım. Oysa hem annemin hem de kendi evimin  yakınlarında böyle ıvır zıvır satan (ne alırsan - tl 3 tl gibi) dükkanlar var. Orada herşeyi bulabiliyorsun.

- Yine böyle ıvır zıvırların kırtasiye malzemelerinin ucuz temin edildiği yerler yok. Yine hafta sonu için krapon kağıdı aldım mesela adeti 75cent 2,25 tl yapar. Oysa türkiyede belki 50kuruş falandır. 

- Örgü örmek istiyorum ama her aklıma düşen şeyi öremiyorum. Çok çeşitli iplerin olduğu tuhafiyeler var ama yakınımızda yok. Hoş olsa da iplerin fiyatı öreceğin şeyi hazır almandan daha pahalıya geliyor. Doğru düzgün yünlerin adet fiyatı 2-3€ civarı. İnternetten baktım onlar da öyle.

- Diyelim arabayla bir yere gidilecek önce otoparkı var mı yok mu bakmak lazım. Merkezde özellikle otoparklar çok pahalı, hatta avrupada en pahalı buradaymış diye söylenir. Geçenlerde gittik merkeze iki saatten biraz fazla zaman için 25€ verdik, yuh.

Örnekleri daha da çoğaltabilirim ama bu kadar yeter. Üstelik bunlar hep maddi konulu eksiklikler. Bir de manevi olanlar var ki o liste uzar gider. Yine de sahip olamadıklarınıza değil olduklarımıza odaklanmak, bulamadığımızda nasıl yapabilirim diye düşünmek, hayatımızı karamsarlıkla değil şükürlerle geçirmek benim seçimim. Yoksa hayata katlanmak imkansız olurdu.

Iyi haftalar

10 yorum:

  1. Siz tasinali ne kadar oldu bilmiyorum, Yelizin blogundan Hollanda kelimesini baslikta gorunce geldim :) Biz su anda Ingilteredeyiz ama 5 sene Hollandada yasadik. Ve evet aynen sizin dediginizi yaptim ben de. Elimde olmayanlara degil olanlara odaklanmak. Mesela taze meyve sularin her daim her yerde olmasi, her yerde ciceklere ustelik de cok uygun fiyata ulasilabilmesi. Iyi ki zamaninda kiymetini bilmisim bunlarin simdi Londrada hic yok boyle seyler ) Haydi yeni olumlu noktalar bulmaya benim icin :) Holllanda cok guzel bir yer umarim siz de bizim kadar keyif alirsiniz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. 1,5 yil once geldik ondan once slovakyadaydik 3 yil. Slovakyadan sonra burasi bir centte gibi geliyor tabi orda ucuz olmasi disinda daha zordu hayat. Ben genelde sikayetci degilim ama aciklama geregi hissettim :)

    YanıtlaSil
  3. gurbette yasamanin zorluklari , cocuklariniz büyüdükce dahada anliycaksiniz...albert heijn miydi
    o marketler cok pahali ...Aldi yi bulsaniz uzakta degilse hersey daha ucuz..o Kücük posetlerden sampuan vs satan yerlerde bulabilirsiniz sanirim , bir pasaj vardi büyük asagiya merdivenlerle iniliyordu orda bulabilirsiniz sanirim...bizde almanyada herseyi dolduruyoruz tatil öncesi haftaya mesela 24 -25 aralik noel var heryer kapanir ...yünler icinde h$m sagolsin öyle ucuzki ...türkiyede nedense yurtdisinda yasayanlara karsi böyle bir algi var , hemen aman hemen orayi övme gibi ...ben burayi sevmiyorum ki ama söyleyin türkiyeninde neyi Dogru ki ...bol bol laf , icraat sifir...üret arabalari , makinalari sonra konus bir bisiklet markan bile yok ...ama koskoca nurellamiz ve ivanamiz var ...neyse disardantürkiye daha baska görünüyor bir süre sonra gözümüze ...saglikla kucaginiza alin bebeginizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ülkenin artıları eksileri var elbette hayat hiç birimiz için mükemmel değil. Ülkemizde en basit yoksunluk mesela insana saygı. Bir çok olumsuzluğun başının bu olduğunu düşünüyorum ben. Yönetenler altındakilere, sokaktakiler birbirine kimse birbirine saygı duymuyor insan olduğu için değer vermiyor. Benim hollandaya dair tek imrendiğim bu

      Sil
  4. Marketlerin erken kapanmasina , havanin yagisli olmasina filan insan alisiyor ona gore tedbirli oluyor. Ama insanlarin nezaketleri , ne bileyim markete girerken benden once giren birinin kapiyi benim icin tutup beklemesine ... iste bunlar her setden onemli oluyor zamanla. Deger gormek farkli bi sey kesinlikle. Yazin Turkiye'de yolda giderken birisi resmen omzumu sokup gecti ve arkasina bile donup bakmadi :)))

    YanıtlaSil
  5. Otopark parasına ohaaa demek istiyorum. Bizim iş yerinde de yurtdışına doktoraya gidin diyorlar sürekli gidelim tamam da biz nasıl geçineceğiz orada çoluk çocuk. Bu yazıdan sonra emin oldum evimde oturacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tr maaşıyla geçinmek mümkün değil ancak burdan ilave burs falan almak lazım

      Sil
  6. Avrupa bitmiş ;))) Valla ya, bazı şeyler dert. Geçenlerde tatlı sivri biber buldum diye gözümden iki damla yaş aktı. (Tabii eve gelince o tatlı sivri biberin yarısının acı olduğu gerçeği yüzüme tokat gibi çarptı, tam türk bakkalı mantığı işte.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sivri biber ben de hiç görmedim çarliston var ama ondan yok :(

      Sil