14 Şubat 2015 Cumartesi

Novadünya 1 Aylık

Zaman nasıl da hızlı geçiyor, oğul bir aylık oldu bile. Uzun uzun aylık gelişimlerini yazmayacağım, nedense ikinci kez anne olunca bazı şeyler önemini yitiriyor. Neler yaptığını takip etmekten çok anın tadını nasıl çıkarırım meselesine odaklanıyorsun. Geçenlerde annem telefonda sordu, sana tepki veriyor mu, elini şıklatınca falan o yöne bakıyor mu dedi. Aaa evet öyle şeyler yapıyorduk değil mi, aklıma bile gelmemişti. Sonra o söyleyince yaptım evet yapıyormuş :)

- Konuşmayı çok seviyor oğlum, gece gündüz konuşuyor, hatta şuan (gecenin ikisi) uykusunda konuşuyor yanımda. Tabi meme veya alt değişmesi gecikince bir kızıyor bir kızıyor. Mokur mokur söyleniyor. O zaman delikanlılık çağında acaba çok dediğim dedik mi olacak diye düşünüyorum.

- Erkekler daha gazlı olurmuş, evet öyle ne yazık ki. Bir kaç gün önce o kadar çok zorlandı ve ağladı ki acaba kolik mi geliyor dedim. Şimdi hala emin değilim. Galiba değil ama gaz krizleri hepimiz için çok sancılı. Birkaç gün önce aylık kontrolünde doktoruna sordum; bir çay veya ilaç tavsiye eder mi diye hayır dedi. Sadece hızlı emiyor mu diye sordu. Evet son zamanlarda emiş gücü iyi ve çok hızlı emiyor. Doktor hızlı emdiği için hazımsızlık yaptığını, yavaşlamasını sağlamaya çalışmamı (başlarda hızlandırmaya çalışıyordum ben değil mi), eğer çok süt varsa akışı yavaşlatmak için ön sütü sağmamı tavsiye etti. Sonrasında daha dikkat ettim azaldı sanki?

- 15 gün boyunca süren burun tıkanıklığı geçti çok şükür. Emmesi çok etkilendiği için kilo alamayacak diye korkuyordum almış çok şükür. Boyu da 53cm olmuş ama ne kadar uzamış bilmiyorum. Burada ilk doğduğunda bebeğin boyunu ölçmüyorlar bebeği germemek için. Bu yüzden doğum boyunu bilmiyorum.

- Tam bir kucak bebesi. Hastalık süresince hep kucakta olduğundan alıştı galiba hep kucak hep kucak. Her işi tek elle yapıyorum. Helo'ya tuvalette bile tek elle yardımcı oluyorum diyeyim siz anlayın. Bazen kucağımda dizlerimin üzerinde uyuyor, aynı eğimde aynı pozisyonda yatağa koyuyorum hop uyanıyor. Vücudunun herhangi bir uzvu yatağa değince huylanıyor :) Geceleri biraz daha ılımlıydı ama o göğsümde ben oturur vaziyette uyuduğumuz çok oldu tabi.

- Wrap sling almıştım, başlarda pek durmak istemiyordu şimdi sevdi galiba. Bir kaç keredir onu slinge kızı pusete koyup markete alışverişe falan gittik. 15 dakika uzaklıktaki markete gidip gelmemiz 2,5 saat sürüyor. Slingde hem emiyor hem uyuyor pek keyif alıyor. Tabi her gün ablasını okuldan alıyoruz. Bir ayda o kadar çok dışarı çıktık ki, son iki haftadır her gün (bazı günler 2 kere) çıkmış oldu işte. Slingi sevmesine karşın puseti sevmedi daha pek başarılı olamadık, oto koltuğuna da zor oturuyor ağlaya ağlaya :(

- Nüfus kağıdı ve pasaportu çıktı. Pasaport için Rotterdam'daki konsolosluğa gittik, ilk uzun gezisi bu oldu. Şimdi oturma izninin çıkmasını bekliyoruz.

- Ablası çok seviyor, her sabah öpüyor, gün içinde ilgileniyor. Tutarken, okşarken falan hareketleri pek nazik olamasa da gıkını çıkarmıyor. Onun yanında susuyor. Geçen gün konstrast renkli bez kitabı gösterdim, uzun uzun inceledi. Şimdi kızım yanına yatıp ona kitabını okuyor :)

Güya az yazacaktım değil mi? Şimdilik aklıma gelenler bu kadar yeter sanırım :)

8 yorum:

  1. Bir ay oldu mu gerçekten? Zaman ne çabuk akıyor.

    Evet ikinci bebek tam bir keyif bebeği oluyor.

    Bilgiç de ilk günler yatakta yatmamıştı hiç. Meğer beyfendi yüzüstü yatmak istiyormuş, ben sırtüstü veya yan yatırdığımdan dikenlere atmışım gibi ağlıyordu. Ne bileyim, ağabeyi de hiç yüzüstü yatmamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzüstü de denedim yatıyor ama 5 dakkadan uzun değil en sevdiği göğsümde kurbağa pozisyonu

      Sil
  2. Evet ya, ikinci de keyfini çıkartmaya bakıyorsun, daha az tedirginsin, daha güvenli ve rahatsın. Bu anlamda ikinci çocuğu yapmak çok isabetli bir karar :)
    Bambino da hep gazlıydı, aynı anlattığın gibi, bakalım kız nasıl olacak?
    Çok kolaylıklar diliyorum, sen kendine çok iyi bak.

    YanıtlaSil
  3. Nova aynı annesi.
    Maşallah bir ay olmuş.
    İki çocuklu hayat daha rahat geliyor zamanla sanki.
    Üçüncü çocuk için cesaret kaynağı bu his olmalı.
    :)

    Ebru

    YanıtlaSil
  4. maşallah zaman ne çabuk geçiyor. daha sanki hamilelik postlarını dün okumuşum gibi :)
    doğumdan sonra bir ay geçmiş bile :))

    YanıtlaSil
  5. Maşallah kuzuya. Zaman geçip giderken sen anın tadını çıkarmayı iyi düşünmüşsün. Bence de başka hiçbişi önemli diil 🙏

    YanıtlaSil
  6. sürekli yaz canım
    iki çocukla kafa bir müddet sonra uçuyor yazacaklarını unutuveriyorsun :)
    maşallah kuzulara ♥♥

    YanıtlaSil