27 Kasım 2015 Cuma

# Örgü # örgü bonnet

Şiş Örgüsü Bonnet Şapka 1


Geçen yıl oğlum doğmadan önce bu tip şapkalar örmüştüm. Bu sefer ördüğümde  biraz daha basitleştirmek ve aynı zamanda şık görünsün diye denemeler yaptım. İlerleyen günlerde birkaç model daha gelecek.

Bonnet stil şapkaları değişik şekillerde örmek mümkün. Şişle ve tığla, farklı başlangıç yerlerinden yapılabilir. Bu yazıda gösterdiğim model ise en az seviyede örgü bilenlerin bile rahatça yapabileceği bir model.


Örgülerimle ilgili ayrıntılı açıklama talebi alıyorum ama net sayılar verebilmem çok zor. Kullanılan ipe/şişe bağlı olarak ilmek sayıları değişecektir. Dolayısıyla elinizdeki ipe göre ve çocuğunuzun kafasına göre ölçerek başlamakta fayda var. Yine de fikir olsun diye sayıları vereyim. Bu ölçü 9-12 ay bebekler için uygundur.
İpin markası: kartopu babysoft
Şiş: 3,5 no
İlmek sayısı:45


Üst fotoğrafta görüldüğü üzere, dümdüz haroşa bir dikdörtgen örüyoruz. Bu dikdörtgenin uzunluğu çocuğun bir yanağının altından başlayıp diğer yanağının altına gelecek kadar uzun olmalı. Dolayısıyla eni de kafasının üstünü tam örtecek genişlikte. Ben ucunu katladığım için daha geniş yaptım. 

Dikdörtgen parça tamamlandıktan sonra ikiye katlıyoruz ve bir kenarını dikiyoruz. Dikişli yer arkası olacak. Tepesine bir ponpon yaptım ve bağlamak için de ip burgusuyla bağcık. Bağcıkları bu şekilde yapmak çok kolay. Birkaç kat ipi elinizde burup ikiye katlıyorsunuz ve katladığınız uca düğüm atınca bu burgu hiç bozulmuyor.

Ön kısmını katlayıp düğmeleri diktikten sonra geriye tek bir iş kalıyor o da ense büzgüsü. Düz dikdörtgen şeklinde ördüğümüz için, ense bol olmuş oluyor. Biraz büzülüp sıkışması lazım ki mis kokulu gıdıklar üşümesin. Bunun için çeşitli şeyler yapılabilir. İsterseniz şişle ilmek çıkarıp birkaç sıra lastik örün, isterseniz benim yaptığım gibi tığla birkaç sıra sıkiğne geçin. Biraz sıkı olunca tamamdır (ikinci fotoğrafta arka detay görülüyor)

Keyifli örmeler..

Daha önceki şapka yazılarım



2 yorum:

  1. bugün başladım aynındanbu ara bitirebilirsem paylaşaçağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
  2. Hay allah ben de sana Instagram'da sordum. Burada ne guzel anlatmissin. Alt kisimda ilmek cikarip buzme olayini bilmiyorudum o yuzden yaptiklarimda hep ense bir tuhat oluyordu. Bunu deneyecegim. Cok tesekkurler.. :)

    YanıtlaSil