5 Aralık 2015 Cumartesi

# Örgü # örgü bonnet

Şiş Örgüsü Bonnet Şapka 2





Bir diğer bonnet şapkayı daha bitirip hediye ettim. Bu daha önce ördüğüm şapkanın ( http://ge-ce.blogspot.nl/2014/12/bebekler-icin-bonnet-stili-sapka.html?m=1) stiliyle aynı ama biraz daha geliştirdim. Öncekinde şapka bittikten sonra ilmek çıkarıp boyun kısmını sıkılaştırmıştım, çbu sefer doğrudan örerken sıkı olsun diye boyun bölümüne haroşa uyguladım.



Dikilmeden önceki hali yukarıdaki fotoğrafta gözüküyor. 1,5-2 yaş çocuklar için uygun büyüklükteki bu şapkayı, 5 no şiş ile 75 ilmek başladım, birkaç sıra haroşa ördükten sonra düz devam ettim. Sadece yanlarda 4'er ilmek haroşaya devam ettim ki bu kısım boyun/ense bölümünü oluşturacak ve haroşa örgü lastik işini yapacak.



Kafanın tepesine kadar dümdüz ördükten sonra yaklaşık üç parçaya ayırdım ve kenarlardan 26' şar ilmek kestim. Ortada kalan 23 ilmeği 4 sırada bir iki kenardan birer ilmek azaltarak örmeye devam ettim ve kestiğim parçanın uzunluğu ile ölçerek, onunla aynı olana kadar ördüm.



Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere arka parçaları diktim, iki pompom yaptım ve bağcıklarını hazırladım.



Bu da önden görünüşü. Öndeki birkaç sıra haroşa bölüm geriye doğru katlanabiliyor. Böylece çocuk büyüdüğünde de kullanabilir.



3 yorum:

  1. Sahane anlatmissin, cok kolay gorunuyor hemen yapmak istiyorum!

    YanıtlaSil
  2. Çok sevimli olmuş sanırım ben de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok güzel olmuş bayıldım :)

    YanıtlaSil